Profilaxie dentară | Clinica Crystal Dental Clinic
smile your way
Adresă Tratamente

Profilaxia dentară

Profilaxia cavităţii orale reprezintă totalitatea măsurilor de igienizare care se iau pentru a preveni apariţia şi răspândirea bolii parodontale. Igienizarea cavităţii orale însumează un număr de măsuri terapeutice, ce au ca principal scop îndepărtarea plăcii bacteriene, a tartrului supra şi sub gingival.

Cum menținem sănătatea cavității orale?

Pentru a menţine sănătatea cavităţii orale şi a preveni apariţia bolii parodontale, cu toate implicaţiile ei, între medic şi pacient trebuie să existe un parteneriat. Igienizarea se realizează atât în cabinet, cât şi acasă.

Ce implică igienizarea făcută de pacient, respectiv, acasă?

O contraindicaţie o reprezintă scobitorile, ce pot determina leziuni ale gingiei.

Ce implică igienizarea, respectiv, profilaxia realizată în cabinet?

Profilaxia presupune realizarea următorilor paşi:

Recomandăm prezenţa de minim două ori pe an pentru efectuarea profilaxiei şi a controlului periodic, pentru a putea preveni, depista sau acţiona minim invaziv în cadrul cavităţii orale. În cazul în care urmează să aveţi o intervenţie chirurgicală este necesar ca profilaxia să fie recent realizată, nu mai veche de 3 luni, astfel putând fi prevenite infecţiile cu germeni patogeni.

Detartrajul se realizează cu ajutorul:

De asemenea air-flow-ul îndepărtează petele de cafea, ceai, tutun, etc. Acesta funcţionează pe bază de apă, aer şi bicarbonat de sodiu.

Periajul dentar este realizat astfel:

De ce se recomandă periajul zilnic?

Prin intermediul periajului se îndepărtează placa bacteriană şi depozitele moi rămase în cavitatea bucală. De asemenea este stimulată circulaţia sanguină a gingiei. Periajul electric este recomandat mai ales persoanelor cu dizabilităţi şi pacienţilor cu aparat ortodontic, deoarece, în cazul acestora, pot fi întâmpinate dificultăţi în folosirea unei periuţe manuale.

Care este cel mai important periaj al zilei?

Cel mai important periaj al zilei este cel realizat seara, pentru a îndepărta resturile alimentare ce pot stagna pe tot parcursul nopţii pe suprafaţa dentară. În acest caz, secreţia salivară ce ajută la autocurăţarea plăcii bacteriene are cel mai scăzut nivel în timpul nopţii, în jurul orei 04:00.

Placa bacteriană rămasă pe suprafaţa dentară poate determina boli parodontale. În plus, factorii favorizanţi sunt: tutunul şi consumul excesiv de alcool. Apariţia plăcii bacteriene determină inflamaţia gingiei, sângerarea ei şi apariţia ulterioară a bolii parodontale.

Dr. Vlad Bujoreanu

Pentru a sta fără griji, programează-te acum pentru profilaxia şi controlul periodic la unul dintre medicii noștri specialişti!

Programează-te acum!

Programeaza-te